Belle d’Opium: Yves Saint Laurent w erze Facebooka

YSL Libre
Kiedy w 2010 roku dom Yves Saint Laurent uruchomił bloga, aby podobno uczcić swoje kultowe Opium i jednocześnie wypromować nowy wariant tych perfum, pomyślałam, że nadchodzi komercyjna zagłada.

Każdego dnia na stronie, był publikowany nowy fragment treści przed imprezą inauguracyjną oraz kilka dni po niej. Można było obejrzeć też film z przygotowania sceny, aby zobaczyć, jak będzie układać się impreza. Odniosłam wtedy wrażenie, że to może oznaczać, że ​​„stare” Opium zostanie wyrzucone z butelki. Jej zawartość i tak już została dokładnie wypatroszona przez nowe YSL, a ściślej przez właścicieli licencji Beaute L’Oreal. Ograniczenia IFRA dotyczące eugenoli mogą po części wyjaśniać pracę wycinającego topora, ale podejrzewam, że wielka dama również przeszła gruntowne ugryzienie i wycofanie, aby zadowolić młode pokolenie.

Odpowiedź mieści się gdzieś pomiędzy: Yves Saint Laurent Belle d’Opium jest dla Opium tym, czym Parisienne dla Paris, „córką” korzystającą z rodzinnej reputacji. Innymi słowy, Paris Hilton zapachów. Co mnie, niejasno interesuje, to taktyka zastosowana w celu uruchomienia zapachu, która przywodzi na myśl te, które niedawno zostały użyte do uruchomienia Thierry’ego Muglera Womanity. Są one celową próbą odtworzenia wpływu oryginalnego Opium, tak jak Womanity przerobiła Angel – przepis na sukces.

Podobnie jak Womanity, nazwa Belle d’Opium podświadomie gra na postaci Catherine Deneuve odzianej w Yves Saint Laurent w filmie Bunuela Belle de Jour. Chociaż przydomek odnosi się teraz do słynnej dziewczyny na telefon / blogera / autora, który próbuje zebrać razem społeczność online za pośrednictwem swojego bloga: „Odwiedzaj nas codziennie, gdy ujawniamy, co nas zainspirowało. Powiedz nam, co Cię inspiruje?” Bez wątpienia po to, aby zespół marketingowy L’Oreal mógł ułożyć kolejny brief.

YSL Cinema

Oczywiście żadna dzisiejsza premiera nie byłaby kompletna bez pokazania perfumiarza, który skomponował zapach. W tym przypadku Honorine Blanc z Firmenich, która jest autorką między innymi Estee Lauder Amber Ylang Ylang, Cacharel Amor Amor Tentation, Ralph Lauren Polo Explorer czy z nowszych Calvin Klein Women i Lancome La Nuit Tresor a la Folie. Skomponowała także perfum celebrytów dla Paris Hilton, Gwen Stefani i Jennifer Lopez, z których żadnej dobrze nie znam, więc nie mogę ocenić jej stylu. Powiedzmy, że prawdopodobnie nie jest nowatorski.

Przedstawianie atrakcyjnej pani Blanc, aby dodać odrobinę autentyczności do tego procesu, jest również nieco nieuczciwe. Belle d’Opium jest z pewnością wynikiem projektu uchwalonego przez komisję. Będziemy widzieć znacznie więcej tych „słomianych nosów” pochodzących z dużych domów: perfumiarz-gwiazda to najnowszy w taktyce marketingowej. Wyświetlane są również składniki. W drugim filmie, na oczach czytelników otwierają się hipnotyzujące poklatkowe kwiaty jaśminu, gardenii i lilii Casablanca użyte w aromacie. Nieważne, że gardenii i lilii Casablanca nie można użyć w zapachu, ponieważ, jak dobrze wiedzą miłośnicy perfum, nie mogą one dać absolutu. Można tylko pokazać, że dają wyobrażenie o nutach, czemu nie.

Jeśli chodzi o przełomowy projekt Pierre’a Dinanda, nadzorowany przez Yvesa Saint Laurenta, został już zjedzony przez Fabiena Barona i przekształcony w tańszą w produkcji szklaną butelkę, w której mieści się przeformułowanie i podobnie jak zawartość, jest duchem swojej dawnej osobowości.

Ale prawdziwa zabawa zaczyna się, gdy blog Belle d’Opium zabiera nas „za kulisy” imprezy inauguracyjnej, która rzekomo była przygotowywana przez całe miesiące. Podobnie jak próba odtworzenia ogromnego plusku wywołanego przez oryginalną imprezę inauguracyjną Opium w Nowym Jorku w 1978 roku, która była jednym z głównych wydarzeń towarzyskich ery disco. Łącznie z wypożyczeniem chińskiego złomu przekształconego w pływający ogród z bambusowymi kaskadami orchidei i lilii. Gigantycznego, pokrytego złotem liścia Buddy i pięknych ludzi z całego świata otaczających niekwestionowanego króla mody, olśniewającego Yves Saint Laurenta.

Zakres i wpływ wprowadzenia na rynek oryginalnego Opium faktycznie podnosił poprzeczkę dla każdej większej premiery, która nastąpiła po niej. Konsystencja butelki, nazwa i historia, szokująca wartość zapachu zwanego Opium (sama esencja, bezpośrednio inspirowana Youth Dew Estee Lauder była mniej niż przełomowa), legenda Yves Saint Laurent. Fakt, że prawdopodobnie po raz pierwszy w historii wyprodukowano kolekcję couture, aby wesprzeć premierę (kolekcja „chińska” została zaprezentowana miesiąc po ogłoszeniu wprowadzenia na rynek Opium). Szum wywołany powolnym rozwojem na arenie międzynarodowej. Opium ukazało się w Stanach rok po jego premierze we Francji, ponieważ właściciele licencji Squibb sprzeciwili się pomysłowi wspierania produktu o tak skandalicznej nazwie… To był punkt zwrotny w branży. Wszelkie perfumy z etykietą couture od tego czasu stanowiłyby tak poważną inwestycję, że cały pokaz został przejęty przez marketing. To prawie wtedy, gdy perfumeria głównego nurtu przestała być kierowana ofertą.

Belle d’Opium chciała wywołać podobne zamieszanie, zapraszając nas, za pośrednictwem swojego bloga i strony na Facebooku, na gwiazdorską imprezę, sfotografowaną przez Cobrasnake, podobno najbardziej znanego fotografa imprezowego na świecie. Francuska aktorka Melanie Thierry zastępuje Jerry Hall jako twarz premiery. Ashley Olsen, Alexandra Richards czy Jeremy Scott zastępują teraz Dianę Vreeland, Calvina Kleina czy Nan Kempner.

Jedynej osoby, która mogła wydobyć magię Opium, już z nami nie ma. Mam nadzieję, że Yves Saint Laurent powróci, by nawiedzać w snach ludzi z L’Oreal z ogromnymi podmuchami oryginalnego, naładowanego goździkami Opium (nie tego przereformułowanego za sprawą zaleceń IFRA). Niech ponownie to przemyślą!

Dodaj komentarz